Καλώς Ήλθατε στην Αρχική Σελίδα
Copeace - Περίληψη της πρότασης PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Παρασκευή, 23 Ιανουάριος 2009 16:37

Από τις Συγκρούσεις στη Συνεργατική ειρήνη
Προς ένα βιωματικό εκπαιδευτικό σχήμα σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες
Co Peace


Επιστημονική Πρόταση μέσης διάρκειας για το 7ΠΠ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε συνεργασίας με το Paris VI, το Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας και το Πανεπιστήμιο της Σόφιας και υπό τον συντονισμό του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Oι συγκρούσεις, που με αυξανόμενη τάση εκδηλώνονται στις σύγχρονες κοινωνίες δείχνουν ότι υπάρχουν βαθύτερα αίτια που εμποδίζουν την ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για σύγχυση ανάμεσα στο είμαι και το έχω. Το ανταγωνιστικό μοντέλο εκπαίδευσης και οι τρόποι αξιολόγησης που υιοθετήσαμε ως σύγχρονη ευρωπαϊκή κοινωνία διευκολύνει την περιθωριοποίηση σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο και φαίνεται να εξουθενώνει τα προσωπικά χαρίσματα των ανθρώπων σε σημείο να τυποποιούμε τον άνθρωπο προσπαθώντας να τον προσαρμόσουμε στο εκάστοτε σύστημα αντί να προσαρμόσουμε το σύστημα στη διαφορετικότητα των ανθρώπων. Τούτο δημιουργεί έλλειψη κατανόησης του κόσμου που μας περιβάλλει, ορθής σχέσης με τον εαυτό και μία μόνιμη εξωστρέφεια. Το μοντέλο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης απειλείται από συρρίκνωση και μετατρέπεται σε ιδεολόγημα διότι εναντιώνεται στις ίδιες του τις αρχές που είναι η συνεχόμενη αντίληψη του εαυτού ως προσώπου και η μετοχή του στο είναι της συλλογικότητας ως μέρος του εαυτού. Οι διαπιστώσεις αυτές μας οδηγούν σε έναν προβληματισμό για μία παιδεία αναστοχασμού και κριτικής σκέψης. Από κοινού οι επιστήμες μελετούν τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος εγκλωβίζεται σε στερεότυπα, διαμορφώνει μία εικονική πραγματικότητα που τον φέρνει σε εσωτερική σύγκρουση.  Έρευνες για τον τρόπο που ο άνθρωπος δημιουργεί τη σχέση του με τον κόσμο, δείχνουν ότι οι στάσεις και τρόπος σκέψης του ανθρώπου επιβαρύνεται από τα πολιτισμικά συστήματα και τα νοητικά σχήματα μέσα στα οποία γεννιέται και μέσα από τα οποία αντιλαμβάνεται τον εαυτό του. Οι ταξινομήσεις και η πολυπλοκότητα της λογικής είναι μηχανισμοί που αυξάνουν την επιθετικότητα.


Η πρόταση μας αφορά τον τομέα της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης και ενδιαφέρεται να συνεισφέρει στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης νέων εκπαιδευτικών πολιτικών με σκοπό την υγιή ανάπτυξη του νου. Ο προβληματισμός μας αφορά την  επίλυση των συγκρούσεων σε ατομικό και όχι μόνον σε κοινωνικό επίπεδο. Προτείνουμε την παιδεία του βάθους και του αναστοχασμού συμπληρωματικά στη παιδεία των γνώσεων και των δεξιοτήτων. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός δικτύου συνεργαζόμενων Ιδρυμάτων με καταξιωμένη κοινωνική δράση, φορέων, εκπαιδευτικών και γενικότερα ανθρώπων, με συντονιστικούς φορείς και όρια δράσης καταρχήν στην Ευρωμεσογειακή ζώνη και με προτεινόμενη έδρα διάχυσης το ΑΠΘ. Το πρόγραμμα προτείνει ευαισθητοποίηση και βιωματική επιμόρφωση μαθητών, διδασκόντων, σχολικών συμβούλων, συγγραφέων προγραμμάτων και εγχειριδίων, φοιτητών και κάθε ενδιαφερόμενου πολίτη ώστε να δημιουργηθεί επιμορφωτική συναντίληψη στα θέματα ειρήνης. Τα βιωματικά εργαστήρια αφορούν όλους τους κύκλους εκπαίδευσης και όλα τα πεδία μαθημάτων. Όσον αφορά στους διδάσκοντες, στόχος μας είναι η βιωματική τους επιμόρφωση επιδιώκοντας την εμπλοκή τους ως ερευνητές και τη συμμετοχή τους ως φορείς διαφορετικών κουλτούρων σε δίκτυα αλληλοεπιμόρφωσης και αλληλοκατανόησης. Η πρωτοτυπία της πρότασης έγκειται στη συνεργασία διαφορετικών φορέων από διαφορετικά συστήματα σκέψης και κουλτούρας που καλούνται συνεργατικά να επαναπροσδιορίσουν τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και να τη μεταφέρουν από απλή αποδοχή της διαφορετικότητας σε  ανθρωπιστικότερη αντίληψη του εαυτού και του πλησίον.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 23 Μάρτιος 2009 17:44
Περισσότερα...
 
Επιστήμονας και ανθρώπινες αξίες PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Κυριακή, 25 Ιανουάριος 2009 00:44
There are no translations available.

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Επιστήμονας και ανθρώπινες αξίες
Παπαδόπουλος Πανίκος δρ. πολιτικός μηχανικός
Επίκουρος καθηγητής, Πολυτεχνική Σχολή ΑΠΘ



Περίληψη

Βαδίζουμε, λέμε, μπροστά και κοιτάμε το μέλλον με αισιοδοξία, αυξάνουμε τον κόσμο της γνώσης μας και τον κόσμο της πληροφόρησης μας. Γιγαντώσαμε τα «ξέρω» μας και είμαστε υπερήφανοι γι αυτά. Και κοιτώντας μπροστά και μόνο μπροστά αντιλαμβανόμαστε ότι «κάτι φταίει, κάτι δεν πάει καλά». Λείπουν, λέμε, οι ανθρώπινες αξίες. Και πάλι τις αναζητούμε μπροστά μας, αλλά δεν τις βρίσκουμε. Δεν τις βλέπουμε καν, γιατί απλά δεν είναι μπροστά μας. Είναι πίσω μας, πρέπει να κοιτάξουμε πίσω μας, στην αρχή, εκεί που ξεκινήσαμε – εκεί που ξεκινήσαμε να κτίζουμε την εξωτερική μας γνώση – να απελευθερωθούμε από όσα ξέρουμε – να απελευθερωθούμε από την έπαρση που αποκτήσαμε κτίζοντας τόσο ψηλούς πύργους της Βαβέλ.


Πρόλογος

Να ξεκινήσω δηλώνοντας ότι ο γράφων δεν προέρχεται από τις φιλολογικές ή φιλοσοφικές επιστήμες, αλλά από τις θετικές. Με όσα θα μοιραστώ μαζί σας, εκφράζω τον εαυτό μου ή για την ακρίβεια ένα μέρος του και μάλιστα στο ‘σήμερα’ και ‘αυτή τη στιγμή’. Σε έναν κόσμο που όλα αλλάζουν μόνο για το τώρα μπορούμε να μιλούμε. Η δήλωση σκοπό έχει να σας προστατέψει από τη συνήθεια ή, καλύτερα, από την παγίδα της κριτικής. Κρίνουμε όσα ακούμε, ως προς το κατά πόσον είναι συμβατά με το δικό μας «ιδιωτικό μυαλό». Με το περιεχόμενο, δηλαδή, του δικού μας νου, τόσο ως προς την ουσία και το νόημα, αλλά, πολλές φορές, και ως προς την ομορφιά ή την ικανότητα  στην τέχνη  του λόγου, την αποκαλούμενη «λογοτεχνία».  Η κατανόηση, όμως, είναι η πίσω από τις λέξεις κρυμμένη ουσία του λόγου και την αντιλαμβανόμαστε μόνο όταν ακούμε χωρίς ταυτοχρόνως να ασκούμε κριτική, όταν μάθουμε να αφουγκραζόμαστε. Οι όροι καλό ή κακό χρησιμεύουν περισσότερο για να δικαιολογούμε και να καταδικάζουμε, παρά για να κατανοούμε. Όταν θα έχουμε μάθει να ακούμε χωρίς να κρίνουμε, τότε μπορούμε να κατανοούμε και έτσι να ανακαλύπτουμε τις εντός μας Ανθρώπινες Αξίες. Κατανοούμε ακόμη ότι όλοι μας - είτε το γνωρίζουμε είτε όχι - με όσα λέμε, με όσα κάνουμε και ακόμη με όσα υποδεικνύουμε στους άλλους, τον εαυτό μας εν τέλη δείχνουμε, τον εαυτό μας αποκαλύπτουμε! Με όσα θα πω, λοιπόν, εκφράζω απλά τον εαυτό μου, με τον τρόπο που μπορώ και με τη γλώσσα που γνωρίζω. Χωρίς να θέλω να πείσω και χωρίς να θέλω τίποτα να επιτύχω και, πολύ περισσότερο, δίχως να θέλω να καταδικάσω κάτι.

 

κατεβάστε το πλήρες άρθρο εδώ.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 23 Μάρτιος 2009 18:14
Περισσότερα...
 
Teaching students to be peacemakers: Results of twelve years of research PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Τετάρτη, 25 Φεβρουάριος 2009 20:35
There are no translations available.

by David W. Johnson And Roger T. Johnson, University of Minnesota

 

Between 1988 and 2000 we conducted seventeen studies on the effectiveness of conflict resolution training in eight different schools in two different countries. Students involved were from kindergarten through ninth grades. Two approaches to peer mediation were studied--total student body and school cadre. The studies were conducted in rural, suburban, and urban settings. The training programs lasted from 9 to 15 hours in length. Eleven of the studies involved control groups. In seven of the studies, classrooms and/or controls were selected randomly from the school; in four studies students were assigned randomly to conditions. In nine of the studies teachers were rotated across conditions.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 23 Μάρτιος 2009 18:19
Περισσότερα...
 
Η εκπαίδευση και η σοφία που χάσαμε μέσα στην γνώση PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Κυριακή, 25 Ιανουάριος 2009 00:44
There are no translations available.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ

 

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΣΟΦΙΑ ΠΟΥ ΧΑΣΑΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΗ
Παπαδόπουλος Κ. Πανίκος ,  δρ. πολιτικός μηχανικός

 
«Πού είναι η σοφία που χάσαμε μέσα στη  γνώση;
 πού είναι η γνώση που χάσαμε μέσα στη πληροφόρηση;» 
(Τ.S. Elliot).

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ  

Οι ανθρώπινες αξίες, η ειρήνη, η ευτυχία είναι βασικοί στόχοι κάθε εκπαιδευτικού συστήματος. Θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε γιατί, ενώ οι καλές προθέσεις υπάρχουν, το αποτέλεσμα δεν είναι ανάλογο.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 23 Μάρτιος 2009 18:21
Περισσότερα...
 
Ειρήνη και εκπαίδευση PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Τετάρτη, 11 Μάρτιος 2009 00:14
There are no translations available.

Γεωργόπουλος Αλέξανδρος,
Καθηγητής
Τμήμα Προσχολικής Αγωγής
και Εκπαίδευσης, Α.Π.Θ.

Περίληψη

Η οικονομική ανάπτυξη αν και  προτάθηκε ως η λύση για προβλήματα όπως η φτώχεια, η πείνα κλπ, όχι μόνο δεν κατάφερε να τα λύσει, αλλά σε συνδυασμό με το πρόβλημα του υπερπληθυσμού και τη συρρίκνωση των φυσικών πόρων, οδηγεί στο φαύλο κύκλο του όλο και εντονότερου ανταγωνισμού για τη νομή όλο και λιγότερων ποσοτήτων τους, με τελικό παρεπόμενο προστριβές μεταξύ κρατών ή κοινοτήτων, που μπορεί να καταλήξουν σε ένοπλες αναμετρήσεις.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 23 Μάρτιος 2009 18:16
Περισσότερα...
 
Copyright © 2020 SEVA. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό, που διατίθεται βάσει της Άδειας GNU/GPL..